Software updates

Augustus 2024

Aangepast automatiseringsoverzicht

Het overzicht van een automatisering wanneer je die opent, is aangepast om het gebruiksgemak nog verder te verbeteren. 

  • Er is een minimap beschikbaar om snel te kunnen zien waar je in een grote automatisering aan het werken bent.
  • Ook is het makkelijker geworden om in en uit te zoomen. 
  • Er is een knop toegevoegd om de automatisering gemakkelijk te schalen, zodat hij helemaal op je scherm past. 
  • Daarnaast kun je de automatisering nu downloaden als afbeelding (png), als backup/naslagwerk of om hem gemakkelijk met anderen te delen.
  • De actie om de automatisering te beeindigen is weg gehaald, dit wordt nu automatisch weergegeven aan het eind van je automatisering.
    •  

Juli 2024

Verbeterde manier om inschrijvingen te updaten door het preference center

Laat contacten zelf hun inschrijving en interesses aangeven met het nieuwe preference center, zodat ze alleen de mails krijgen waar ze interesse in hebben. 

Lees hier meer over het voorkeurencentrum

AI brandkit voor e-mailtemplates

Maak nog makkelijker e-mailtemplates op basis van je huisstijl door deze nieuwe AI functie. De AI functie importeert direct lettertypes, kleuren en logo’s van je website, en gebruikt deze in e-mailtemplates die je direct kunt gebruiken.

Juni 2024

Bescherming tegen uitschrijvingen door bots

Tegenwoordig zijn er virusscanners die op elke link klikken om te controleren of deze veilig is. We hebben de laatste tijd gezien dat deze ook veel uitschrijvingen veroorzaken. Deze update beschermt hiertegen door een bevestiging (reCaptcha) toe te voegen aan het uitschrijfproces bij vermoedelijke botkliks.

AI-aanbevelingen in automatiseringen

Laat AI helpen met het opzetten van een automatisering. Binnen een automatisering kun je in het menu rechts naar ‘AI builder’ gaan en beschrijf het doel van de automatisering. Bewerk eventueel de automatisering nog zodat hij helemaal voldoet aan je ideeën.

Verbeterde koppeling met Stripe

Synchroniseer meer order- en abonnementsinformatie naar MailBlue

Mei 2024

Koppeling met Whatsapp via Spoki mogelijk

Voeg Spoki acties toe aan je automatiseringen om WhatsApp berichtjes te sturen naar je contacten, contacten in Spoki te updaten, of Spoki automatiseringen te starten. Andersom kun je ActiveCampaign stappen toevoegen in Spoki automatiseringen om MailBlue automatiseringen te starten wanneer er iets in Spoki gebeurt. Bekijk de informatie en activiteiten in het contactprofiel binnen MailBlue.

Verbeterde koppeling met Zendesk

Synchroniseer meer data vanuit Zendesk naar Mailblue, onder andere naar contact-, deal- of accountvelden.

Lees hier meer over de koppeling met Zendesk

April 2024

Verbeterde koppeling met Calendly 

Verbeterde fieldmapping waarmee je informatie uit calendly ook in een deal- of accountveld kunt laten invullen.
Ook zijn alle event types nu beschikbaar voor alle gebruikers

Lees hier meer over de koppeling met Calendly

Koppeling met LinkedIn Ads mogelijk

Nieuwe directe koppeling met LinkedIn Ads, beschikbaar vanaf een professional abonnement. Hiermee is het mogelijk om contacten aan te maken in MailBlue wanneer iemand een gesponsord of organisch lead formulier invult. Trigger ook automatiseringen op basis van deze formulierinzendingen. 

Nieuwe mogelijkheden voor terugkerende betalingen in WooCommerce

Deze update is beschikbaar bij de Deep-Data koppeling met WooCommerce.
Benader je klanten extra persoonlijk door de status van een abonnement of abonnementstype, bijvoorbeeld in een automatisering, en stuur mailtje op belangrijke momenten in hun klantreis. 

Maart 2024

Campagne exporteren of opslaan als pdf met ‘print’ knop

Print je campagnes, of sla ze op als pdf, zodat je het ontwerp gemakkelijk kan delen met anderen, en zodat je een bibliotheek kan maken met je verstuurde e-mails zodat je makkelijk iets terug kan zoeken.

Lees hier meer over het opslaan van je campagnes

Verbeterde koppeling met Typeform

Met deze verbeterde koppeling is het mogelijk om field mapping in te stellen om de ingevulde informatie direct in een contact- of dealveld te zetten.

Lees hier meer over de koppeling met Typeform

Februari 2024

Manier om DNS in te stellen aangepast, custom mailserver domein beschikbaar

Je kunt nu een custom mailserver domein instellen (dit dient als vervanging voor het SPF record). Door de DNS records in te stellen en je domein te verifiëren, voldoe je aan de aangepaste eisen vanuit Google en Yahoo voor e-mailmarketing en geef je je mails de beste kans om goed aan te komen.

Lees hier meer over het instellen van je DNS records

Nieuwe lettertypes en meer stylingmogelijkheden beschikbaar in formulieren

Met deze toevoeging kun je je formulieren naadloos laten aansluiten bij je huisstijl. De belangrijkste toevoegingen: 1500 nieuwe lettertypes, meer controle door tekststijl en -grootte, tekst- en achtergrondkleur kiezen met behulp van de kleurkiezer, en meer opties voor marges en randen.

Recent verwijderde contacten herstellen

Het is vanaf nu mogelijk om recent verwijderde contacten tot 30 dagen na het verwijderen, terug te zetten. Klik hiervoor bovenin in het contactoverzicht op de knop … en dan verschijnt de optie.

Stel in welke lijsten geassocieerd zijn bij automatiseringen

Met deze nieuwe functionaliteit kun je zelf instellen voor welke lijst een contact wordt uitgeschreven als hij zich uitschrijft via een automatiseringsmail.

Lees hier meer over het instellen van lijstassociaties bij automatiseringen

Januari 2024

Nieuwe workflow bij aanmaken van campagnes

Door minder verplichte velden kun je sneller beginnen met het ontwerpen van je e-mail. Stel alle instellingen van de mail (onderwerp, afzender, lijsten) in hetzelfde scherm in, zodat je niet tussen verschillende stappen hoeft te wisselen.

Lees hier meer over de nieuwe workflow

December 2023

Nieuwe segmentatieopties bij starttriggers van automatiseringen

Binnen de starttriggers webpagina bezocht, gebeurtenis geregistreerd, en conversie gebeurt, zijn nu extra mogelijkheden om te segmenteren.

Voortgangsbalk (progression bar) bij synchronisatie met shopify

Hiermee is het gemakkelijk om te zien hoe het synchronisatieproces verloopt.

November 2023

Nieuwe logo’s voor social media beschikbaar

Logos voor “X” en “Threads” zijn beschikbaar om in het social blok in een campagne toe te voegen.

Verbeterde manier om mails in automatiseringen te managen

Het is mogelijk om de afzender van meerdere automatiseringsmails tegelijk aan te passen. Ook kun je alle mails gemakkelijk naar jezelf versturen als test.

Lees hier meer over het in bulk aanpassen van het afzender e-mailadres

Meer stylingopties bij formulieren

Heractiveer een ontkoppelde koppeling zonder instellingen te verliezen

Op de pagina van de instellingen van de koppeling is een knop toegevoegd om het ‘account opnieuw verbinden’. Zo kun je de koppeling heractiveren zonder instellingen zoals fieldmapping te verliezen.

Oktober 2023

AI om automatiseringen te maken

Met deze functionaliteit kun je door enkele prompts te geven gemakkelijk een opzet voor een automatisering maken.

Meer segmentatiemogelijkheden in starttriggers van automatiseringen

Bij de starttriggers inschrijven op lijst, uitschrijven van lijst, tag is toegevoegd en tag is verwijderd kun je nu extra segmenteren.

Nieuw kortingscoupon blok voor campagnes

Voor gebruikers van WooCommerce en Shopify is een nieuw campagneblok beschikbaar waarin het makkelijker is gemaakt om couponcodes te delen met contacten.

Meer opties voor RSS blokken 

De feed wordt niet meer telkens opgehaald bij een nieuwe instelling, maar alleen wanneer nodig door op een knop te klikken. Ook kunnen algemene instellingen nu opgeslagen blijven wanneer de URL wijzigt. Deze kunnen makkelijk gereset worden door de knop ‘reset velden’.

September 2023

Verbeterde tag management

Wanneer je een tag aanpast of verwijdert, worden automatiseringsacties met betrekking tot die tag ook meteen aangepast.

Segmentatie gebaseerd op hoe iemand in een automatisering is gekomen

Om makkelijker te troubleshooten kun je vanaf nu filteren op de manier waarop iemand in een automatisering is gekomen; via een starttrigger of handmatig.

Starttriggers voor automatiseringen op basis van accountvelden

Hiermee kun je gemakkelijk contacten die gelinkt zijn aan een account aan een automatisering laten starten.

Verbeterde koppeling met Salesforce

Meer mogelijkheden voor field mapping, waardoor je meer controle hebt. Ook kun je contacten in- of uitschrijven voor lijsten in Salesforce door een automatiseringsactie.

Augustus 2023

Betere zichtbaarheid wanneer koppelingen ontkoppeld zijn

Als een koppeling verbroken wordt, zul je nu automatisch een knop ‘account opnieuw verbinden’ zien, waarmee je ook gemakkelijk de koppeling opnieuw kunt leggen.

Lange velden getoond als je met je muis eroverheen zweeft

In onder andere de conditiebouwer kun je nu met je muis over een veld zweven en dan zal de volledige naam van dat veld getoond worden.

Uitlijning van mail in te stellen 

Het is mogelijk om de uitlijning van de body van je mail in te stellen (rechts, links of midden), naast de (al bestaande) optie om dit binnen een tekstblok in te stellen.

AI helper in campagnes (vanaf een Plus abonnement)

Gebruik prompts om de nieuwe AI functionaliteit te laten helpen met het schrijven van de teksten.

Meer segmentatiemogelijkheid bij e-mail opens en kliks

Je kunt nu makkelijk filteren of een mail wel of niet is geopend, of op een link is geklikt binnen een bepaald tijdsbestek.

Juli 2023

Nieuwe automatiseringsactie op basis van Salesforce integratie

Nieuwe starttrigger voor automatisering op basis van Postmark

Nieuwe segmentatiemogelijkheden: start met of start niet me

Juni 2023

Segmentatiemogelijkheid: meerdere tags en lijsten tegelijk selecteren, en lijststatus

Links in contact-/account-/ of dealvelden nu klikbaar

Mei 2023

Lijst opnieuw toewijzen als gebruiker wordt verwijderd

Bestanden toevoegen op contact en accountniveau bij CRM

Antwoord op 1:1 mails in dezelfde mailwisseling

Makkelijk sorteren tussen gekoppelde apps

Controle in automatisering of iemand op een lijst staat (zo nee wordt mail niet verstuurd)

Verbeterde Round Robin verdeling

Standaardisering in input ‘Land’ veld

Nieuwe automatiseringstrigger op basis van order status (bij deep data ecommerce koppeling)

April 2023

Mogelijkheid om bevestigings e-mail bij dubbele opt-in aan te passen

Maak en wij een deal taak toe aan een gebruiker met een automatisering

Uitgebreidere e-mail synchronisatie voor contacten (CRM)

Verbeterde synchronisatie naar Microsoft Dynamics 365 – tags nu zichtbaar in MD365

Meer duidelijkheid in rapporten

Maart 2023

Bekijk deal bestanden in de app

Automatische spellingscontrole in e-mailontwerper

Verbeterde synchronisatie met Salesforce en Microsoft 365 koppelingen

Mogelijkheid om custom object te verwijderen van contactprofiel als de integratie ontkoppeld is

Verbeterde voorvertoning van de doelvoorwaarden

Meer filtermogelijkheden in dealvoorspellingsrapport

Februari 2023

Nieuwe social media knoppen en mogelijkheid om ze zelf toe te voegen in de e-mailontwerper (ook mogelijk om zelf de weergave te wijzigen)

Verbeterde filter mogelijkheden bij het takenoverzicht

Verbeterde segmentatiemogelijkheden (onder andere te gebruiken bij doelen)

Meer valuta’s mogelijk bij accounts en deals

Verbeterde MFA voor betere beveiliging van je account

Mogelijk om personalisatietags te gebruiken in de titel van taken aangemaakt in een automatisering

Januari 2023

Recente activiteiten voor accounts zichtbaar