Phoenix website software review: alles over Phoenix van IMU 

IMG_5336

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Ben je van plan om zelf een nieuwe professionele website te maken, maar weet je nog niet welke website software bij jou past als ondernemer?

Wil je hoog scoren in Google om je concurrentie te verslaan om je organische bereik te vergroten met gratis websitebezoekers?

En heb je de ambities om online te domineren met effectieve landingspagina’s om meer leads, klanten en omzet te behalen?

Dan zit je bij de website software Phoenix van IMU (Internet Marketing Universiteit) goed!

Met Phoenix kan je in een handomdraai een winstgevende website maken.

Kant-en-klare templates zorgen ervoor dat je voor elk doel hoge conversies kan realiseren waar je van droomt.

Maar wat is Phoenix precies, hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

Ontdek in dit artikel alles over Phoenix, zodat je helder voor ogen hebt waarom deze website software voor jouw business het verschil kan maken.

Laten we beginnen, veel leesplezier!

(Klik hier om Phoenix gratis te proberen voor jouw business >>)

—————————————————————————————————————-

Hi, ik ben Youri! 

Ondernemen zie ik als een spelletje waarbij je voortdurend stappen blijft zetten om door te groeien naar een volgend niveau.

Wat mij hierbij helpt is om heel bewust te kijken waar mijn talenten liggen en van welke taken ik energie krijg.

Hierbij omarm ik de kracht van eenvoud.

Nu zal je je misschien afvragen: “Maar hoe dan?” 

Eigenlijk is het vrij simpel…

Ik maak het niet moeilijker dan dat iets is. 

Afgelopen jaren ben ik zelf als Facebook Advertising en e-mailmarketing specialist exponentieel gegroeid met mijn drie bedrijven:

  • OVA
  • Traffic Leaders (heette voorheen SKY Amsterdam)
  • MailBlue

Dat is een gevolg van zorgzaam kiezen waar ik mijn tijd, energie en aandacht het liefst aan besteed om de meeste impact te maken.

Voor mij geldt dus ook dat ik mij minder druk wilde maken over de website.

Net als duizenden andere online ondernemers maak ik dus gebruik van de website software Phoenix.

Met kant-en-klare templates kan ik nu binnen no-time winstgevende marketingcampagnes lanceren met conversie-geoptimaliseerde landingspagina’s. 

En ook mijn online vindbaarheid met zoekmachine-optimalisatie (SEO) blijft stap voor stap stijgen dankzij alle SEO-technieken.

Dit is heerlijk, want ik profiteer hier nu maximaal van!

Daarom vertel ik je graag meer over Phoenix in dit artikel, zodat je een beter beeld krijgt over wat je kan verwachten.

Laat je inspireren en doe je voordeel ermee!

Dit ga ik behandelen over Phoenix:  

#1 Wat is Phoenix voor website software? 

Phoenix is ontwikkeld door de Internet Marketing Universiteit (IMU) van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren.

Phoenix is een alles-in-1 website software bomvol met SEO- en conversietechnieken om meer websitebezoekers, leads, klanten en omzet aan te trekken. 

Afgelopen jaren is Phoenix uitgegroeid tot één van de toonaangevende website softwares in Nederland en België, omdat je in hiermee in staat bent om in een handomdraai een winstgevende website te maken.

Deze software bevat alle tools die je als online ondernemer of online marketeer nodig hebt om te slagen.

Al duizenden online ondernemers maken er nu gebruik van om meer (online) producten en diensten te kunnen verkopen.

Het grote voordeel is dat je helemaal geen technische kennis of ervaring hoeft te hebben om ervan gebruik te maken.

Alles is zo ontworpen dat meer dan 70 kant-en-klare conversie geoptimaliseerde templates beschikbaar zijn.

Voor allerlei doeleinden kun je landingspagina’s maken.

Het enige wat je hoeft te doen is het aanklikken van een geschikte template afgestemd op je doel.

En dan kan je vervolgens heel eenvoudig er zelfstandig teksten, afbeeldingen en video’s aan toevoegen.

Een kind kan de was doen. 

Hoe Phoenix stap voor stap in zijn werking gaat leg ik je uit in het volgende hoofdstuk.

#2 Wat maakt Phoenix als alles-in-1 website software anders?  

In vergelijking met andere website softwares beschikt Phoenix over een complete online trainingsomgeving inclusief een bloeiende online community met gelijkgestemden uit Nederland en België. 

Waar je misschien normaal het gevoel hebt dat je er alleen voor staat, is dit bij Phoenix zeker niet het geval.

Naast alle online trainingen krijg ook alle opnames van de seminars en IMU events die Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren hebben gehouden. 

Daarnaast heb je toegang tot een ledenomgeving waar alle gelijkgestemden kennis en inspiratie met elkaar delen om te blijven doorgroeien.

Hier kan je al je vragen stellen als je ergens eens niet uitkomt.

Naast het klantsucces team van Phoenix is er ook altijd wel een andere online ondernemer bereid om je vraag te beantwoorden.

Toch blijft het daar niet bij…

Ook heb je toegang tot speciale groepscoaching, die een paar keer per maand worden georganiseerd door Tonny Loorbach of Martijn van Tongeren.

En regelmatig wordt je uitgedaagd met een challenge om je eigen grenzen te verleggen en net even dat extra stapje zetten om het verschil te maken met je website.

Met Phoenix kan je dus ultieme vrijheid voor jezelf creëren als ondernemer zonder dat je eenzaamheid ervaart.

Je kan altijd tijd doorbrengen met inspirerende ondernemers die in hetzelfde schuitje zitten als jij.

En dit hele principe sluit mooi aan bij de missie van IMU: In vrijheid verbonden” . 

#3 Hoe werkt Phoenix? 

Als je met Phoenix nieuwe landingspagina’s wilt maken dan kan je afhankelijk van je doel een kant-en-klare template aanklikken.

Hierbij kan je kiezen uit:

Gebruik je liever geen template?

Dat kan ook.

Het is simpel om vanaf ‘scratch’ een landingspagina helemaal opnieuw te ontwerpen, waarbij je alle functionaliteiten kan toevoegen.

Vervolgens kan je in mum van tijd nieuwe landingspagina’s in elkaar zetten.

Allerlei diverse website elementen kan je simpel onder elkaar toevoegen, zodat het een samenhangend geheel wordt.

In korte tijd kan je snel nieuwe content toevoegen om een ijzersterke landingspagina te maken.

Aan de hand van icoontjes en bijbehorende tekst uitleg zie je waar je op moet klikken om teksten, afbeeldingen en video’s gemakkelijk toe te voegen.

Ook al heb je vrij weinig verstand van het websites, dan kan je alsnog alles simpel creëren voor jezelf. 

#4 Alle Phoenix voordelen en functionaliteiten

De functies van Phoenix zijn onder te verdelen in twee belangrijke online marketing elementen:

  • Zoekmachine-optimalisatie (SEO)
  • Conversie-optimalisatie

Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Het scheelt dat je helemaal geen technische kennis nodig hebt om met zoekmachine-optimalisaties aan de slag te gaan.

Om goed vindbaar te worden in de zoekresultaten van Google beschikt Phoenix over zogenaamde ‘Smart Content’. 

Dit zorgt ervoor dat je alle interne links op landingspagina’s en in blogs automatisch met elkaar kan verbinden.

Zo kan je slimmer met je tijd omgaan.

Toch doen de meeste ondernemers het instellen van de interne links nog handmatig, terwijl dit zonde is van je tijd en energie.

En ook uiteindelijk ook van je geld, want tijd is geld.

Met interne links versterk je ook het effect op alle SEO-posities in Google en je kan met zogenaamde ‘Turbo Snippets’ meer toegevoegde waarde bieden.

Dit is een kleine pop-up met een korte uitleg over de achterliggende pagina van elke interne link.

Super handig en gebruiksvriendelijk voor je websitebezoekers!

Daarnaast beschikt Phoenix over onder meer:

  • YouTube integraties voor videopagina’s
  • Hosting & SSL inclusief back-ups voor een veilige website
  • Automatische AMP’s voor snellere scores in de mobiele zoekresultaten
  • Mobielvriendelijke geoptimaliseerde SEO-pagina’s
  • Google-vriendelijke, semantische code om beter te scoren in lokale zoekresultaten en in Google Maps
  • Rich Snippets om beter op te vallen en meer de aandacht te trekken

Tot slot kan je met een ‘Content Canon’ aan SEO-geoptimaliseerde artikelen, wat ook wel een kennisbank wordt genoemd, een geoliede SEO-structuur neerzetten.

Vergelijk het met Wikipedia, waarbij je meerdere gerelateerde thema’s van een onderwerp met elkaar verbindt binnen jouw niche.

Dit werkt goed om bovenaan in Google te komen staan op de meest relevante zoektermen die voor jou belangrijk zijn.

Zelf heb ik op deze website ook een kennisbank over ActiveCampaign staan.

Hier vind je alles over ActiveCampaign en met zo’n kennisbank kan je onder iedere hoofdcategorie meerdere subcategorieën koppelen.

Kennisbank (Content Canon) over ActiveCampaign

Conversie-optimalisatie

In Phoenix zitten daarnaast tientallen slimme conversietechnieken verwerkt om meer leads, klanten en omzet binnen te halen.

Zo ontdek je:

  • Pop-ups voor aanbiedingen, video’s of opt-in die automatisch in beeld komen op basis van timing, scrollgedrag of een exit-intent van je websitebezoekers
  • Ribbons om subtiel en minder storend de aandacht te trekken voor een aanbieding met een balk onderaan een pagina
  • Magnets die rechtsonder op je pagina’s en blogs kunnen verschijnen om extra op te vallen zonder dat het storend is
  • Inline CTA’s om lezers middels een banner of opt-in formulier een aanbieding te sturen in bijvoorbeeld een blog
  • Boomboxes om er zeker van te zijn dat je websitebezoekers je aanbieding zijn, want een boombox neemt het hele beeldscherm in beslag om op te vallen

Maar ook:

  • 2-step CTA’s waarbij je bezoeker al bewust op een specifieke button of link klikt, zodat je kan afstemmen wanneer iemand al bovengemiddeld geïnteresseerd is voor een aanbieding
  • Exit-intents om snel een pop-up te tonen als iemand op basis van het muisgedrag de intentie blijkt te hebben om je website te verlaten
  • Countdown timers om met aftellers extra urgentie en noodzaak toe te voegen om hogere conversie te behalen
  • YouTube subscribes waarmee je met één klik op een button nieuwe abonnees kan verzamelen voor je YouTube-kanaal
  • Timed CTA’s om je aanbieding met een bestelknop pas te laten zien als bezoekers pas zijn opgewarmd nadat ze een groot gedeelte van een video hebben gezien

En je ontdekt:

  • Vliegende elementen om de aandacht van je lezers te herpakken door content te laten bewegen of in beeld te laten vliegen 
  • Progress Bars om bezoekers te triggeren om een landingspagina of blogpost verder uit te lezen door te blijven scrollen
  • Sticky menu CTA’s zodat bezoekers gecontroleerd kunnen navigeren op een landingspagina aangezien er bovenaan een navigatiebalk blijf staan die automatisch mee scrollt
  • Sticky mobiele CTA’s waar je gemakkelijk met je duim op je smartphone bij kan om op de bestelknop te drukken
  • Sticky video scrolls zodat je bezoekers video’s kunnen blijven kijken zodra ze tijdens het afspelen alsnog scrollen

Je kunt Phoenix overigens gratis uitproberen voor jouw business >>

#5 Voor wie is Phoenix geschikt? 

Phoenix biedt jou als online ondernemer enorme kansen als je via je website meer gratis bezoekers wilt krijgen via Google met zoekmachine optimalisatie.

Maar laten we eerlijk zijn…

Alleen aan gratis websitebezoekers door een goede organische vindbaarheid heb je niets als ze geen actie ondernemen en een lead of klant worden.

Daarom is Phoenix niet voor niets een alles-in-1 website software.

Met conversie geoptimaliseerde templates voor bijvoorbeeld homepagina’s, verkooppagina, opt-in pagina, webinar en event aanmeldingen of offerte pagina’s kun je stijlvolle elementen en contentblokken kiezen.

Dit helpt je om meer conversies uit je bezoekers te halen om winstgevende marketing- en verkoopcampagnes te laten slagen.

Even goed om te weten: in feite maakt het niet uit in hoeverre je fysieke of digitale producten aan de man wilt brengen.

Zolang je meer gratis websitebezoekers en conversies met kant-en-klare templates wilt aantrekken, dan is Phoenix een aanrader! 

#6 Tarieven

Phoenix werkt met een lidmaatschap. Je kan een abonnement afnemen voor een maand of een heel jaar. Hierbij geldt: hoe langer je een abonnement afsluit, des te goedkoper ben je uit in verhouding. 

Per maand betaal je € 200.

Per jaar hoef je slechts € 1997 te betalen.

In verhouding met een maandelijks abonnement ben je met een jaarabonnement dus op jaarbasis € 403 goedkoper uit!

Verder maakt het niet uit welk abonnement je afneemt als het gaat om de hoeveelheid beschikbare functies.

Bij beide abonnementen beschik je over onder meer:

  • SEO-tools om hoger te scoren in Google
  • Phoenix Page builder voor effectieve landingspagina’s
  • 70+ kant-en-klare conversie templates
  • Conversietechnieken voor méér leads en klanten
  • Meegroei Garantie: bij nieuwe updates hoef je niets extra’s te betalen
  • Toegang tot alle online trainingen + community

Dat is ook een extra voordeel aan Phoenix in vergelijking met andere website softwares.

Daar heb je vaak verschillende pakketten met verschillende functionaliteiten die erbij in zijn begrepen.

Dit is niet bij Phoenix het geval. En dat is positief, want zo beschik je altijd over alle SEO- en conversietechnieken!

#7 Phoenix alternatieven

Phoenix maakt losse software voor conversie-optimalisatie en leadgeneratie, zoals Leadpages en OptinMonster, overbodig. 

Toch kan het zo zijn dat je liever met losse softwares werkt die goedkoper zijn dan Phoenix.

Dan betaal je vooral voor de software.

In vergelijking met Phoenix heb je dan niet de beschikking over een complete online trainingsomgeving met allerlei inhoudelijke video’s over online marketing.

Zodra dit het geval is, dan kun je het beste wél kiezen voor softwares:

  • Leadpages
  • OptinMonster
  • Clickfunnels

#8 Mijn ervaring met Phoenix (REVIEW) 

Voor mij werkt Phoenix al jarenlang uitstekend, want ik heb mede door effectieve optin-pagina’s al meer dan 100.000 contactpersonen op mijn mailinglijst kunnen verzamelen.

Zonder de conversietechnieken was dit niet zo razendsnel gegroeid.

En inmiddels is mijn gratis boek “Doe mij maar klanten” ook al tienduizenden keren besteld. 

Dus ik ben zeer te spreken over alle functies die Phoenix met zich brengt, want dit stelt mij in staat om meer leads, klanten en omzet aan te trekken.

Twijfel dus niet teveel en wacht niet langer, want ik gun jou ook betere resultaten zodat je website meer rendement oplevert!

#9 Conclusie over Phoenix 

Het is zorgeloos en comfortabel online ondernemen met de alles-in-1 website software Phoenix.

Dit is wat mij betreft de beste tool in Nederland en België om hoger te scoren in Google op jouw belangrijkste zoektermen.

Enerzijds om je organische bereik te vergroten, maar ook om je directe concurrentie te verslaan.

Ook helpt Phoenix mij enorm om winstgevende marketingcampagnes vliegensvlug te maken en te lanceren met conversie geoptimaliseerde landingspagina’s.

Zo kan ik in rap tempo blijven optimaliseren om door te breken naar ‘the next level’.

Qua prijs-kwaliteit verhouding betaal je voor Phoenix slechts een prikkie, want de investering verdien je makkelijk terug. 

Wat mij betreft is het een no-brainer, omdat je ook nog toegang krijgt tot een complete online trainingsomgeving inclusief online community met gelijkgestemden.

Het sparren en uitwisselen van kennis en inspiratie kan je ook veel waardevolle inzichten opleveren om stap voor stap te blijven groeien!

Heb je nog vragen over Phoenix of over andere website software? 

Stel gerust je vragen hieronder en dan help ik je graag verder op weg!

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.

Gratis: E-mailmarketing Handboek

72 pagina’s met de beste strategieën voor
e-mailmarketing en praktische tips die je vandaag al kan toepassen. Vraag gratis aan en ontvang ‘m meteen in je inbox.